top of page

OVER
BE A PRO

Het is onze missie om verkopers & organisaties te inspireren en motiveren om betere resultaten te behalen in de verkoop. Door leuke, motiverende sales trainingsprogramma's van hoogstaande kwaliteit aan te bieden, geven we inzichten, strategieën en vaardigheden, die onmiddellijk in de praktijk kunnen worden gebruikt.

Be a pro logo
Be a pro - Maxime Liefooghe

Er was eens... 

Een zogenaamde 'geboren verkoper' ...
"Als kind werd ik vaak een geboren verkoper genoemd omdat ik sociaal was, en het goed kon uitleggen. Toen ik na mijn studies Journalistiek en anderhalf jaar ervaring in de telemarketingsector de verkoop in wou kreeg ik mijn 'geboren verkoopstalent' recht in mijn gezicht terug. Ik besefte plots: het is niet omdat je het goed kunt uitleggen dat je daarom ook een goeie verkoper bent. Aangezien ik was 'voorbestemd' voor de verkoop besefte ik dat ik snel iets moest doen, want ik had geen plan B. Als er mensen waren met minder productkennis en passie dan ik en die toch bétere resultaten behaalden, dan moést de oorzaak bij mij liggen. Er was 'iets' die ik fout deed. Dus ik ging op zoek naar kennis, inzichten en vaardigheden. Meestal waren die voor mij 'way out of budget', maar ik leerde van goeie verkopers, kocht boeken, en volgde ieder sales training, webinar en seminar die ik me kon permitteren. Vrij snel ging ook mijn verkoop snel beter, ik haalde goeie resultaten, belandde binnen de Apple-wereld en schopte het vrij snel tot Sales Manager van het bedrijf. 

2019

Maxime Liefooghe Training wordt opgestart

"Ik was toen al een kleine 6 jaar sales manager bij Lab9 Stores. Naast aanwerving van verkopers store managers volgde in de verkoopresultaten op en gaf ik af en toe sales training en coaching. Een bevriende ondernemer had net 3 junior sales mensen aangeworven en vroeg me of ik zo'n training voor hem wou doen. Daartegenover vroeg ik slechts een barbecue en een paar Triple Karmelieten. Toen ik plots telefoon kreeg van mensen die ik niet kende die me 'viavia' om dezelfde dienstverlening vroegen heb ik beslist om het advies van de diëtist te volgen, de Karmelieten en BBQ te laten valen en in bijberoep salesteams te gaan coachen. "

2021

Hoe ondernemen in Covid-tijden

"Met 2020 eindigde na 10 jaar ook mijn samenwerking met Lab9. Ik wou gaan ondernemen in 2021 en zocht oplossingen voor de beperkingen die Covid-maatregelen ons oplegden. Ik bouwde een bibliotheek met videotips en geschreven artikels, ik nam met 'Sales Succes in 10 stappen' een videotraining van maar liefst 10 uur aan videomateriaal en testen op."

2022

Apple Certified Trainer

"Met Apple wordt een eerste partnership binnengehaald. Na een periode van extra train-the-trainer sessies en een certificatietraining in Madrid kreeg ik de fijne melding dat ik toegelaten was als Apple Certified Sales Trainer. Apple is een mooie referentie, maar zo bleef ik vooral de link met die leuke Apple producten behouden."

2023

Bijberoep wordt hoofdberoep

"Na een jaar van half time loondienst-job en half time training & coaching geven besefte ik dat dit hét ding die ik écht graag doe. Kennis en motivatie doorgeven is mijn grootste passie, dus de enige logische stap was om van 'Maxime Liefooghe Training' een volwaardig bedrijf te maken. 

2024

Maxime Liefooghe Training wordt 'Be a pro'

"Het eerste jaar was succesvol geweest. Maar ik ben ambitieus en ik wou graag een 'merk' uit de grond stampen. Ondernemen. Mensen tewerk stellen. Meerdere experts en expertisedomeinen aanbieden. Be a pro moet een betrouwbare businesspartner voor bedrijven zijn, om van mensen échte professionals met vaardigheden & inzicht te maken. Dat kun je ook in het logo terugvinden. Be a pro wil van een dunne cirkel een dikke maken. De rebranding moest samen met de uitbreiding van het bedrijf een nieuwe weg inslaan. 

BELEVINGSVOL LEREN

Zelf vond ik trainingen zeer vaak schools, saai gebracht. Daarom maak ik er ook mijn missie van om beleving, motivatie, passie en enthousiasme in het leertraject te verwerken zodat deelnemers erop gebrand zijn om onmiddellijk aan de slag te gaan met hun nieuwe tools!"

Kernwaarden

1/ Klant centraal

"De klant komt altijd van rechts" zei Wouter Torfs ooit. Het houdt in dat alles staat in teken van de klant. Bij de creatie van ieder programma, bij iedere oplossing, bij iedere beslissing stellen we ons de vraag: "In welke mate heeft dit een positieve impact op de klant?"

2/ Positiviteit

Een wauwbeleving voor klanten, deelnemers, coachees, die als accelerator werkt voor het gebruiken van nieuwe vaardigheden, inzichten en strategieën. Maar ook

een positieve attitude die vecht tegen de Can't do-ersmentaliteit. Hoe kunnen we dit wèl laten werken? Wat kunnen we uit fouten leren? Hoe kunnen we morgen beter maken dan vandaag. Wij gaan uit van een positieve uitkomst en durven hierin zowel ambitie als optimisme tonen. Wat we doen, doen we met hart en ziel.

 3/ Eerlijkheid

Geen verbloemingen. Geen grootspraak. Geen foute beweringen. Geen niet-na-te-komen-afspraken. Geen drogredenen voor falen. Geen excuses. Wel verantwoordelijkheid, en eerlijkheid. 

 4/ Ambitie

Ambitie om zelf te groeien maar ook anderen te helpen groeien. Mensen en organisaties laten groeien. Onze Belgische economie laten groeien. De ambitie om uit te blinken. De ambitie om waanzinnige projecten te doen. Onze ambitie is om een vaste partner te worden voor bedrijfsopleidingen en een Be a pro - hub te vestigen in iedere provincie!

 5/ Ethiek

Ethiek is het deel van de filosofie die gaat over goed en kwaad. Voor ons gaat het erover dat we correct handelen met klanten, en hun mensen. We willen groeien, maar op ethische wijze. Dat betekent dat het eigen belang nooit voor dat van de klant komt. Het betekent ook discreet en correct omgaan met gevoelige kennis en informatie van klanten. 

bottom of page